Malin Andersson

5 september

Kategori: Allmänt

Godmorgon!! Klockan är nu kvart över 8 och jag är vaken medans de andra sover så därför tycker jag att det passar bra för mig att skriva ett litet inlägg

I förrgår så åkte vi då till regnskogen. Eftersom att man måste vara över 21 för att hyra bil här så kunde vi inte göra det utan fick åka med en man som heter Francisco som äger stället där vi bodde innan. Francisco är 66 år och hur trevlig som helst och har verkligen hjälpt oss med mycket här som vi annars inte hade fixat.

På vägen till regnskogen åkte vi över berg och dalar vilket var en otrolig upplevelse då det var sån fantastisk utsikt. Små, kringliga vägar gjorde då att jag som har lätt för att bli åksjuk inte mådde så bra men det är smällar man får ta!

Regnskogen var oerhört vacker då allt var så gigantiskt stort! Det är svårt att beskriva men det var fantastiskt att få se. Vi såg även ett vattenfall och även det var väldigt fint! Lyckligtvis så såg vi inga farlifa djur, bara en snigel. På vägen hem så stannade vi och åt local food, vilket faktiskt var gott. De äter mycket bönor med ris här och det kombinerat med någon köttgryta blev min måltid

Igår så lämnade vi San Juan för att bege oss ut till en ö som heter Culebra. En båttur på ca 45 min tog oss hit och än en gång mådde jag illa då båten guppade en del. Vi hade bokat hostel i förväg så mannen i familjen kom och mötte oss vid färjan. De är oerhört trevliga men kvinnan är lite speciell, MYCKET smink ala 70 talet och slutar aldrig prata. Pratar om sitt liv, om mat, ja hon pratar verkligen om allt. De körde oss till en strand som vi alla blev helt förstummade av att se. Ifall detta inte är paradiset så vet jag inte om paradiset finns!

Kvällen avslutades med middag uppe hos Anna tillsammans med de andra gästerna här. Hon var lite galen men paellan hon hade lagat var god. Efter det så gick vi och letade efter en bar men inget hade öppet då denna staden eller vad man kan kalla det bara har 2000 invånare

Så jag tror att vi alla kommer att trivas här bra! Vi ska se till att njuta maximalt innan vi beger oss till San Juan igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: