Malin Andersson

30 augusti

Kategori: Allmänt

Nu har vi spenderat två dagar i Miami så vi har fått lite mer kläm på stället. Igår så spenderade vi hela dagen på stranden vilket var väldigt skönt då vi inte fick göra det så många dagar i somras! Vädret var toppen, vi har inte påverkats av orkanen alls, så att bada i stora, klarblå vågor och ligga på ljus, fin sand. Alla måltider ingår på vårt hostel så det var smidigt att bara gå upp från stranden och gå dit och äta. Tyvärr så resulterade denna ljuvliga dag i en inte alltför trevlig solbränd kropp, ajajaj! Smällar man får ta om man är alltför positiv och hoppas på att bli brun fort...

Idag har vi tagit det lite lugnare då vi alla kände att vi behövde vara lite borta ifrån solen. Efter lunch så promenerade vi runt i Miami och har kollat runt, hittade en väldigt fin gata med fina butiker och restauranger. Vi ska ju då hålla i pengarna så det blev varken shopping eller ätande för vår del så vi kollade mest runt. Vi försökte hitta Miami Ink men det blev utan resultat så vi ska leta vidare ikväll efter vi har ätit.
 
Hoppas allt är bra med er därhemma! Imorgon är vår sista heldag här och den ska vi nog spendera på stranden ifall inget annat kommer upp. Tyvärr så funkar det inte att lägga upp bilder men så fort det funkar så ska jag dela med mig av dem till er. Ha det bra så hörs vi snart!

29 augusti - MIAMI

Kategori: Allmänt

Ja nu är vi i Miami! Det var en lång resa hit, drygt 24 timmar från att vi lämnade Halmstad till att vi kom till vårt hostel, men allt gick bra. Det blev en liten omställning med tidsskillnaden då vi nu är 6 timmar efter så igår blev det inte så mycket mer än att vi tog en liten vända i området och besökte Miami beach. Den är gigantisk! Så nu ska vi äta lite frukost och sedan blir det förhoppningsvis en dag på stranden.

29 augusti - MIAMI

Kategori: Allmänt

Ja nu är vi i Miami! Det var en lång resa hit, drygt 24 timmar från att vi lämnade Halmstad till att vi kom till vårt hostel, men allt gick bra. Det blev en liten omställning med tidsskillnaden då vi nu är 6 timmar efter så igår blev det inte så mycket mer än att vi tog en liten vända i området och besökte Miami beach. Den är gigantisk! Så nu ska vi äta lite frukost och sedan blir det förhoppningsvis en dag på stranden.

27 augusti

Kategori: Allmänt

 
Ja nu är den här, dagen som har varit väntad i många månader. Ikväll börjar nämligen en resa som ska ta mig jorden runt under hösten 2012. Både lite stressad, nervös men även oerhört förväntansfull sitter jag här och packar det sista medans jag nu även ska försöka mig på att inviga denna reseblogg som ni kan följa mig via. Förhoppningsvis så ska jag uppdatera er med jämna mellanrum så att ni vet vart jag och mina vänner håller hus.

Första stoppet blir Miami där vi landar på tisdag eftermiddag, på lördag drar vi vidare till Karibien och ön Puerto Rico där vi ska hänga tills den 10 september då vi beger oss till Costa Rica och en 32 dagars tur igenom Centralamerika upp till Playa del Carmen i Mexico. Efter det beger jag mig upp i USA igen, västkusten och San Francisco, för att sedan bege mig till Vietnam och resa runt ett tag i Asien.

Så den senaste veckan har jag passat på att säga hejdå till alla underbara vänner, släkt och familj. Kommer tänka på er alla men vi ses snart igen! Nu ska jag ringa till Olliver då han för tillfället befinner sig i Växjö och jobbar och prata med honom för sista gången på svensk mark för ett tag. Så nästa gång ni hör ifrån mig så befinner jag mig på andra sidan Atlanten!