Malin Andersson

13/11 Thailand

Kategori: Allmänt

Hej! Här kommer en liten uppdatering om vad vi har haft för oss de senaste dagarna i Thailand. Vi landade i Phuket vid 18 tiden i sönadags, flygturen gick smidig och bytet i Malaysia funkade bra. Nu har jag bara två flygresor kvar innan jag kommer till Sverige vilket jag är överlycklig för, har börjat tröttna på flygplansmat och sitta i plan. Väl framme så hade vi bestämt oss för att åka till Kata Beach i Phuket så vi tog en minibuss dit och hittade ett guesthouse som ägdes av en norrman som vi hade kollat upp sen tidigare. Mycket mer än så blev det inte den dagen då både jag och Agneta var trötta efter den långa resedagen. På måndagen så var vädret lite halvdisigt men vi gick till stranden ändå och där testade jag på att surfa för första gången. Det var riktigt kul! Jag hade lektion i 1,5 timmar och kan meddela att jag var lagom slutkörd efter det men det var det verkligen värt. På eftermiddagen så åkte vi till ett stort shoppingcenter i Phuket och var där tills kvällen. Mycket butiker och både jag och Agneta har nu inhandlat våra nyårsklänningar, hehe! Dagen efter så var vädret bättre så då blev det stranden igen och även min andra surflektion. Så nu så kan jag stå upp på brädan och även svänga när en våg kommer. Surfningen har gjort så att jag har rätt många blåmärken efter alla de gånger jag föll av vilket var rätt många innan jag fick in tekniken. På kvällen så gick vi ut och tog några drinkar och åt god thailändsk mat. Det asiatiska maten är helt fantastisk, inte alls som den vi har på våra svenska kinarestauranger. Jag beställde dock en sallad som var så stark så att jag nästan började gråta av hettan så den gick inte att äta upp. Idag så tog vi imorse båten ut till Phi Phi Islands och här planerar vi nu att stanna i några dagar. Vädret är bra, ön är vacker så vi båda gillar ön redan och vi har även planerat att göra en snorklingtur någon av dagarna. Just nu i skrivande stund så håller jag på att bli uppäten av alla mygg så får avrunda här för denna gången!


Kommentarer

  • Anni säger:

    surfer girl!

    2012-11-15 | 23:37:40
  • nille säger:

    Om det är starkt så är det bara att dricka en massa öl ......

    2012-11-19 | 08:11:32

Kommentera inlägget här: