Malin Andersson

16 september

Kategori: Allmänt

Hola! Idag är vår sista heldag i Costa Rica, vi har varit här i snart en vecka och imorgon åker vi vidare mot Nicaragua. Igår kom vi till stället där vi är idag, Monteverde, och jag måste säga att det minst sagt var en omständig väg hit. Först så åkte vi buss i ca 1 timme, sedan båt i 40 min (för en gångs skull blev jag inte sjösjuk) för att till sist åka buss på världens skumpigaste väg i drygt 2 timmar. Den skumpade så mycket att vi säkert inte satt stilla i en halv minut samtidigt som vi åkte upp och ner, upp och ner, men som tur var kom både vi och bussen fram hela. Annars så gjorde vi inte så mycket den dagen förutom att vi åt pizza med gruppen och vår reseledare försökte lära oss salsa. I gengäld så försökte vi lära de andra att dansa små grodorna och det var minst sagt underhållande! Idag så blev det lite mer action då Monteverde är känt för sina extremsporter. Vi gjorde något som heter zipperling vilket är som att åka linbana igenom regnskogen. Det var sjukt roligt samtidigt som det var läskigt då man var så högt upp, ca 140 m, samtidigt som det gick väldigt fort. Det bästa/värsta var i slutet då vi åkte Superman banan, man hängde i ryggen och åkte en km utan att kunna kontrollera någonting, bara hänga och kolla ner på regnskogen. Adrenalinkick må jag säga! Agnes och Annika var även så modiga att de vågade hoppa bungyjump(!!!). Riktigt kul att se dem hoppa trots att jag själv aldrig hade vågat göra det. Bussen går kl 4 imorgonbitti så resten av dagen så ska vi ta det lugnt. Våra första två nätter i Nicaragua ska vi spendera hos olika familjer, såkallad homestay, så det blir väll kaske att öva lite spanska då det förtillfället går lite trögt. Adios!

Kommentarer

  • Anneli, Agnes mamma säger:

    Hej Malin! Jag läser hos dig också så jag får se mer bilder. Ni verkar ha jätteroligt men jag hoppas A har hoppat färdigt på denna resa, inte för att jag tror det.
    Anneli

    2012-09-17 | 07:46:14
  • Eva Tengemark säger:

    Hej Malin ! Vad spännande saker ni gör, låter kul!
    (tur att du skippade hoppet skönt för oss hemma)
    Här är som vanligt regn och rusk.
    Kram Eva

    2012-09-17 | 08:10:32

Kommentera inlägget här: