Malin Andersson

4/10 In the djungle

Kategori: Allmänt

Ja nu befinner vi oss i djungeln. Det var en lång bussfärd igår för att ta oss hit, små säten med inget nackstöd i ca 6 timmar plus guppiga vägar som går väldigt krokigt så det var lite jobbigt. Väl framme så fick vi åka båt i 5 min för att ta oss hit vi är nu och den enda vägen härifrån och hit är med buss. Det är ett väldigt charmigt ställe som heter "The djungle lodge" där vi bor och vi bor i små stugor/bungalows som man får gå över små broar i djungeln för att komma till. Allt ligger ca 1 meter över marken så man får inte trilla ner ifrån dessa gångvägarna. Vår guide varnade oss för att det kommer att finnas mycket smådjur, spindlar m.m. i våra stugor och igårkväll så såg jag och Lovisa en kackerlacka i vår. Inte så trevligt men den försvann kvickt, vi får bara hoppas att den inte kommer tillbaka. Tyvärr så går det något virus bland oss i  resegruppen och jag hade oturen att åka på det igår så jag har varit illamående och troligtvis även haft lite feber vilket inte är så roligt. Jag börjar att må bättre nu men ska fortsätta dagen med att ta det lugnt och läsa min bok. Imorgon så åker vi vidare och då blir det en sista natt i Guatemala och sedan är det bara två länder kvar i Centralamerika, Belize och Mexico. Herregud vad tiden går snabbt! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: