Malin Andersson

Att bestiga en vulkan

Kategori: Allmänt

Var precis lika jobbigt som det låter! Har nog aldrig varit så svettig i hela mitt liv... Imorse gick jag och Agnes upp 05.30 för att äta frukost och efter det begav vi oss mot äventyret. Totalt 5 timmar för att ta oss upp på vulkanen, igenom regnskog och buskage, och de sista timmarna krampade benen för varje steg jag tog. Väl där uppe så var det dock värt det 10 gånger, fantastisk utsikt var det! Vi gick inte hela vägen upp, när det var 300 meter kvar så kände vi oss nöjde då det var mer är 45 graders vinkel plus lösa stenar så det kändes inte så säkert. Att gå ner igen tog minst lika lång tid och man fick koncentrera sig till max för att inte trilla. Väl nere, ja då snubblar jag över en sten och skadar mig. Mina knän fick stryk men syster Agnes plåstrade om mig och rengjorde mina sår. Så kan det gå ifall man inte kollar vad man sätter fötterna! Nu är vi lagom sletna så att ligga i hängmattorna vid havet och slappa kan inte bli mer perfekt.


Kommentarer

  • nille nilsson säger:

    Tjenis Malin,

    Låter som om det varit säkrare med snö och skidor under fötterna eller vad tror du? Kul att följa era eskapader...

    2012-09-19 | 11:20:02

Kommentera inlägget här: