Malin Andersson

20 september

Kategori: Allmänt

Hej alla! Just nu så befinner vi oss i staden Granada, det är den första staden som uppkom i hela Centralamerika. Det är en mysig liten stad med många färgglada hus. Vi bor väldigt centralt vilket är skönt då det finns områden som man turist ska undvika så man får vara försiktig vilket vi är. Igår gick vi mest runt och kollade runt och såg bl.a. ett väldigt charmigt torg. Det kom fram en liten pojke igår och tiggde om pengar vilket var jobbigt att se, man vill ju ge han pengar fast man ska inte göra det då pengarna går till någon annan/någon illegal verksamhet. Det tyckte jag var jobbigt att se... Idag har jag inte mått på topp så jag bestämde mig för att stanna på vårt hostel istället för att följa med på utflykt så idag har det inte hänt så mycket, pratade med Olliver en stund vilket var roligt. Ikväll så ska vi ha en liten utklädnadsfest med resegruppen så jag hoppas att jag mår bättre tills dess och imorgon går resan vidare till Honduras, 19 timmar i buss beräknas det att ta. Det har inte blivit några bilder härifrån men jag kan visa ännu en på vulkanen vi besteg. Vi hörs i Honduras :)

Kommentarer

  • nille nilsson säger:

    19 timmar i buss? Ingen toa? Får nog vara ung och galen för en sådan tripp.....

    2012-09-21 | 08:36:45

Kommentera inlägget här: